Turtle Survey, Dia di Rincon & Bezoek! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Turtle Survey, Dia di Rincon & Bezoek! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Turtle Survey, Dia di Rincon & Bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

05 Mei 2015 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia,

Maandag 20-4 ging ik een dag mee met STCB. Ook wel Sea Turtle Conservation Bonaire. Zij gaan op zoek naar schildpadden en zodra ze er hebben gevangen dan gaan ze deze onderzoeken. Super goed, want op deze manier worden ze beschermd op Bonaire. Ik ging dus ook een dagje mee. We gingen helemaal naar het Zuiden varen met een harde wind en hoge golven. Voordat we dus uberhaupt in het water lagen waren we al zeiknat. Toen zijn we allemaal naast elkaar gaan snorkelen met telkens een aantal meters tussen iedereen in. Op die manier ga je een uur snorkelen en als je een schildpad ziet moet je dat op een special manier aanwijzen. Helaas had ik deze eerste keer geen schildpad gezien maar de rest wel, er was er deze ronde geen gevangen. Wel had ik een mooie andere dingen gezien met snorkelen. Tijdens de tweede ronde was er wel 1 gevangen en deze is op de boot onderzocht. Tijdens het onderzoek mocht ik hem vasthouden, echt super gaaf. Hij wordt dan gewogen, gemeten en gecheckt op wondjes etc. Heel tof om mee te maken. Wel super inspannend dus ik had heerlijk geslapen!

Inmiddels was de testfase ook bezig, wat zeg ik, al bijna afgelopen. Woensdag 22 april was de laatste dag. De inzet van de teams was wisselend maar dat ik overal achteraan moest bellen en mailen staat vast. Op een gegeven moment is dat echt niet meer leuk en zelfs mijn baas vond het vervelend worden. Zelfs als hij boos ging bellen hielp dat niet... Hij is ook hun baas. Mmm, lastig hier dus om baas te zijn haha. Wel zijn de reacties positief geweest; ze vonden het erg interessant en duidelijk en hopen dat het ooit echt ingezet gaat worden op Bonaire. Ik ben benieuwd of dat ook echt zo zal zijn! Ik heb zojuist een presentatie gemaakt voor het MT en ik ga het aan hun volgende week presenteren dus ben reuze benieuwd wat hun ervan vinden en of het hier gebruikt gaat worden...

Op donderdag 23 april kwamen mijn ouders aan en zijn hier nu nog steeds. Ik duik veel met papa en vriendinnen van mij, erg gezellig. Verder doe ik met paps en mams lekker zonnen, eten en drinken. Net zoals wij eigenlijk elke vakantie doen.
Vorige week zijn mijn moeder en ik met wat vriendinnen van mij naar Dia di Rincon geweest. Rincon is stadje op Bonaire waar alles nog super authentiek is. Op deze dag wordt gevierd dat Rincon nog bestaat en eigenlijk vieren ze deze dag gewoon het leven. Rincon was dan ook afgezet en overal waren kraampjes om te eten en te drinken en je kon van alles kopen (sieraden, tassen, souvenirs). Praktisch iedereen was daar, super druk en leuk. Door de straten ging een heuze parade met muziek en gebruiken van Bonaire. En dit alles werd, tromgeroffel, bijgewoond door de Koning en Koningin. Super gaaf om ze in het echt te zien! Uiteindelijk gingen ze echt mee dansen in de parade en wij hebben dus lekker in de parade meegedanst, zo'n 20 meter achter hun. Maar wij waren niet de enige. Hier gaat iedereen na de muziekkar er achter aan lopen en dansen; lekker schudden met die billen haha.
Afgelopen zondagavond was hier Taste of Bonaire. Op het Wilhelminaplein waren allemaal eetkraampjes bij elkaar gekomen en er was van alles te proeven; van kibbeling tot nasi en tot typisch Bonaairiaans eten. Super gezellig en druk bezocht. Op het plein was er ook een cocktailwedstrijd, ook al gezellig. Vooral omdat wij Charlotte, een vriendin van mij, gingen aanmoedigen. Maaar voordat we naar Taste Of Bonaire gingen hebben we lekker met onze voetjes in het zand bij Spice tijdens happy hour naar een zanger geluisterd. Hoe heerlijk was dat! Echt genieten hier op Bonaire (helaas nog maar voor 5,5 week).

Ik moet deze week nog 2,5 dag werken en dan ga ik verder lekker duiken en de laatste paar dagen genieten van paps en mams. Zondag vertrekken hun weer naar het koude Nederland.

Hele dike kus en knuffel vanuit Bonaire.

  • 06 Mei 2015 - 21:36

    Toos Schulze :

    hoi Daisy,

    Weeeeer een leuk verhaal.
    Ik snap NIET dat je het daar vol kunt houden, wwwhhhaaaa.
    Het is alleen maar zand zee duiken drinken eten en relaxen, pppff snap niet dat je het vol houd, o ja en af en toe nog wat werken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 6592

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: