Ostracod, Dag van de Verpleging & opgesloten! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Ostracod, Dag van de Verpleging & opgesloten! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Ostracod, Dag van de Verpleging & opgesloten!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

19 Mei 2015 | Bonaire, Kralendijk

Hallo lieve allemaal,

Vrijdag 8 mei, 's avonds, een speciale nachtduik samen met papa, Cherlin, Baukje, allemaal andere duikers en Alex en Linda van Wannadive. Ostracod noemen ze het ook wel. We gingen eerst een stuk varen, de zon ging onder. Super mooi. Toen kregen we een briefing en gingen we allemaal rustig het water in. De bedoeling was om onder water je lichten allemaal uit te doen. Het werd dus steeds donkerder onder water, totdat de Ostracods kwamen. WAUWWWAUW. Wat was dat gaaf! Zo moeilijk te omschrijven maar je moet denken aan allemaal lichtjes die opkomen. Om een beeld te krijgen kan je het volgende filmpje kijken van ongeveer 30 seconden tot en met 50 seconden: https://www.youtube.com/watch?v=9HXXQBz6Vv0 Maaaaar, wij hadden het wel 10keer meer en mooier. Een ervaring om nooit meer te vergeten! Naderhand lekker op de boot chillen met een drankje en een hapje en napraten over wat we zojuist gezien hadden onder een mooie sterrenhemel op het water. Ja, wat moet ik er meer van zeggen!

Zondag 10 mei zijn mijn ouders weer naar Nederland gegaan na 2,5 week hier vertoefd te hebben! Het zijn prima weken geweest met lekker weer (duh), veel duiken, zonnen, eten & drinken. Nadat ze met de taxi wegreden ben ik met Baukje wat gaan drinken en eten. Bij Jibe was een Fullmoonparty en die kant zijn we ook nog opgereden. Super gezellig feestje en heerlijk om met je blote voeten in het zand te dansen. Mooie afsluiter van het weekend, al was ik de maandag op kantoor wel wat moe...
Dinsdag 12 mei was het de Dag van de Verpleging! In Nederland krijgen de verpleegkundigen een kleinigheidje en worden ze in het zonnetje gezet. Maar hier worden ze in DE ZON gezet, niet normaal. Vanaf 's ochtends half 7 was er op de radio en tv live verslag van de vlaggenparade voor het ziekenhuis. Van de kerk kwamen mensen spreken, directeur, noem het maar op. Verpleegkundigen werden gehuldigd en extra in het zonnetje gezet. Een verpleegkundige van de thuiszorg die veel meegemaakt heeft was genomineerd door al het personeel en ook zij had een award verdient! Heel leuk om te zien hoe belangrijk het hier is. Iedereen had ook een bloemetje opgespeld, er was gratis een uitgebreid ontbijt te halen (broodjes of pannenkoeken met verse tonijnsalade, taart en pudding) en tussen de middag mocht het personeel naar de KFC. Iets wat het personeel maar al te graag doet... Heel grappig om te zien!

Op de dag van de verpleging heb ik hetgeen wat ik hier op Bonaire hebt gedaan gepresenteerd aan het MT. Het MT is hier maar 2 personen terwijl ik toch echt wel een man of 12 zeker verwachtte.. Heel grappig, het is natuurlijk geen Nederland. De presentatie ging goed. Ik heb mijn aanbevelingen en conclusies gegeven en daar waren ze het mee eens. Het is hier nog iets te vroeg om een app in te gaan zetten, laat de thuiszorg eerst maar eens het EPD gaan gebruiken wat ze zo graag willen.
Woendag 13 juni, 16.00uur, ik wilde een glaasje ijsblokjes gaan halen en mijn benen strekken. Maaaar dit ging niet: de deur was dicht. Oftewel, ik zat opgesloten. Ik vond het erg gek aangezien er tot 17.00uur gewerkt moet worden hier. Ik ging dus mijn baas maar bellen (hij zou op Aruba zitten, had ik even geluk). Mijn baas werd een beetje chagrijnig en zei ik kom eraan hoor. Dus ik wachten, deed die deur open en het eerste wat hij vroeg was; wat doe je dan ook nog hier. Ik zo, op kantoor zitten, want dat doe ik altijd tot 17.00uur... Toen zei mijn baas, nou pak je spullen en ga naar huis. Naja prima, ik gedaan. Vreemde situatie was het wel!!

Ik ben steeds weer een beetje meer aan het opkrabbelen want het eten van gluten heeft vorige week een grens bereikt. Ik ging er steeds minder opletten en vorige week ging het niet meer. Ziek ziek! Nu gaat het weer steeds beter en ga ik dus gewoon mijn laatste weken weer helemaal glutenvrij eten. Ik moet natuurlijk ook niet denken dat ik gluten kan eten (eigenwijsje).
Deze week werk ik nog 4 dagen waarin ik eindgesprekken hebt en mijn eindpresentatie & aanstaande maandag heb ik dan mijn laatste werkdag en dan ga ik hier nog genieten van 2.5 week vakantie. Ook niet verkeerd!

Dit zal 1 van de laatste verslagen hier worden, de tijd zit er nu echt bijna op. Dus als iedereen gaat zorgen dat de zon in Nederland ook schijnt als ik thuiskom! Thanks.

Kus van hier xxx

  • 19 Mei 2015 - 16:49

    Guy Adan:

    Hoi lieve Daisy

    Wat een leuke verslagen schrijf je maar bemerk wel dat je van je vrije tijd lekker gebruik maakt om leuke dingen te doen. Helaas horde ik van je ouders dat de prijzen er niet om liegen en daardoor het uitgaansleven wat minder plezierig is. Ik zou zeggen geniet nog van je laatste 3 weekjes en ben benieuwd nadat je weer thuis bent gekomen hoe je alles hebt ervaren.

    Nogmaals heel veel plezier en sluit je stage goed af en tot gauw.

    Dikke kus Guy

  • 19 Mei 2015 - 23:25

    Toos Schulze:

    hoi Daisy,

    Wederom weer een mooi verhaal.
    En wat heb je een hoop mooie momenten mogen mee maken daar op Bonaire,
    En dat neemt niemand je meer af.
    ik zou zeggen ga weer op je gluten letten want het ging juist zo goed,maar de verleiding is groot natuurljk als je op z'n tropisch eiland bent.
    Ik zeg geniet nog lekker van je laatste weken, en breng je stage tot een goed einde.

    Groetjes van ons. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 6607

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: