Nick&Simon, lionfish & Kakkerlakken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Nick&Simon, lionfish & Kakkerlakken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Nick&Simon, lionfish & Kakkerlakken

Blijf op de hoogte en volg Daisy

02 Juni 2015 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia allemaal,

Vrijdag 22 mei zou ik mijn eindpresentatie geven op stage. Deze stage was voor iedereen die wilden, maar helaas ging dit niet meer door. Dit kreeg ik dezelfde ochtend te horen. Hij zou verschoven worden naar maandag 25 mei, mijn laatste werkdag. Op vrijdag begon mijn weekend dus al vroeg; helemaal niet erg omdat er leuke dingen gepland stonden.

Die vrijdagavond zijn we lekker met een groep wat gaan drinken bij Havanna, omdat Marscha (een vriendin van een vriendin) naar huis ging. Na een paar drankjes zijn we bij Bobbejans eten gaan halen en dit zijn we al zittend op de boulevard langs het water op gaan eten. Een super gezellige start van het weekend! De zaterdagmiddag heb ik onder water doorgebracht met een gezellig duikje met Cherlin en Peter.
's Avonds was er een belangrijk feestje: NICK&SIMON! Op het strand, met je voeten in het zand, stonden we lekker vooraan het podium mee te zingen en te dansen. Nadat ze gestopt waren kwam er een DJ, maar deze stopte helaas al om 2300uur. Alleen maar omdat er bij Spice een hotel aan vast zit.. Toen zijn we maar verder gaan stappen bij Havana & gelukkig had iedereen dit bedacht.
De zondag zijn Cherlin en ik met Allan van Wannadive mee gaan Lionfish Hunten. Althans ik ben mee geweest voor de show. Aangezien ik niet zo handig bent leek het mij niet verstandig om zelf te gaan hunten, dus ik liet dit aan hun 2 over. Wel tof om bij te zijn en mee te maken natuurlijk.

Maandag 25 mei was mijn laatste werkdag aangebroken! De presentatie ging door & deze ging goed. Er was een hogere opkomst dan ik uberhaupt verwacht had maar dit vond ik juist wel leuk. Na de presentatie was het wat rommelig want mijn baas zou voor hapjes zorgen maar deze waren er nog niet. Uiteindelijk is iedereen naar kantoor terug gegaan en toen kwamen de hapjes. Iedereen kwam dit dus snel even halen en toen gingen ze weer aan het werk. De hapjes waren wel erg lekker maar zeker niet glutenvrij. Omdat er een collega opstond dat ik het moest eten, heb ik dit maar gedaan. Lekker was het dus wel, maar die nacht was het iets minder leuk.
En ja vanaf toen 17.00uur had ik vakantie: wat een luxe!

Woensdagochtend ben ik al eerste mijn pinpas bij Kim gaan halen die terug was gekomen uit Nederland. Mijn pinpas was door ABN AMRO preventief geblokkeerd omdat er hier veel skimmers waren. Handig voor mij was dit niet! Het was dus super dat ik weer een pinpas had, en ja ook om Kim te zien haha. Wij zijn afgelopen vrijdag ook gaan kayakken en snorkelen in de mangrove. We hebben het super gezellig gehad, niet naar het gepraat van de gids geluisterd, want wij hadden het drukker om bij te praten haha.

Kakkerlakken zitten er hier heel veel op het eiland. Ik had er af en toe eens 1 op een wc zien liggen maar in mijn eigen huis had ik er gelukkig nog geen. Tot afgelopen woensdag, helaas, het noodlot was bij mij ook toegeslagen! Na hem vergiftigd en verlamd te hebben met een bus deo, heb ik een glas over hem gezet, papiertje eronder en hem door de wc gespoeld. 6x gespoeld; dus hj was dood. Helaas zat er afgelopen zondagavond weer een kakkerlak... Ze zitten helaas niet altijd alleen. Hopelijk blijft het hier bij, ik vind het niet helemaal chille beesten en krijg er spontaan weer kippenvel van nu ik dit schrijf.

Vanavond ga ik een nachtduik hier doen, net als aanstaande vrijdagavond. Met Kim ga ik donderdag nog duiken en ergens volgende week en dan zit het er hier bijna op. Volgende week vrijdag vlieg ik echt naar huis toe. Voor die tijd dus nog maar even hier genieten, bij bruinen, afscheid nemen & duiken.
Aan al het goeds komt een einde, ook hier aan. En in Nederland gaat er weer een nieuw hoofdstuk beginnen!

Aio! XXX

  • 02 Juni 2015 - 16:29

    Edgar:

    Tof verslag weer. Helaas de laatste anders was ik nog wel langs gekomen.

  • 05 Juni 2015 - 18:48

    Toos Schulze:

    hoi Daisy,
    Je tijd op Bonaire zit er bijna weer op, wat een ervaringen allemaal, die neemt niemand je meer af.
    Wat een super tijd heb jij daar gehad.
    Volgende week weer naar huis, is ook weer leuk.
    Al je vrienden en vrindinnen weer zijn en je ouders natuurlijk niet te vergeten, en weer lekker bij kletsen met iedereen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6590

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: