Klimmen, varen en de huisartsenpost - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Klimmen, varen en de huisartsenpost - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Klimmen, varen en de huisartsenpost

Blijf op de hoogte en volg Daisy

02 Maart 2015 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia allemaal!

Het verkeer begin ik hier eindelijk te snappen! Rechts heeft hier geen voorrang, dit is natuurlijk even wennen. Als ik op de hoofdweg rijd gaat het wel lekker snel: hoef niet 10 keer te stoppen omdat er verkeer van rechts komt. Maar soms blijft het nog een beetje raar en wil ik automatisch stoppen. Waarom ze hier toeteren ben ik ook achter: 1. als ze gaan inhalen, dan schrik je niet van het inhalen maar wel van het getoeter. 2. als ze uit een straat komen of achter een auto vandaan bijvoorbeeld, dan heeft iedereen je gehoord. 3. als ze een bekende tegenkomen & op Bonaire is dat gelukkig niet het geval. 4. als ze aandacht willen of aandacht willen geven. Kortom: het is op zijn tijd een kabaal op straat met dat getoeter haha.

Het werken in de thuiszorg was afgelopen week een beetje saai: ik werd te hard voor hier, daar komt het eigenlijk op neer. Woensdagmiddag ben ik dus maar begonnen aan hetgeen waar ik vanaf morgen aan moet gaan beginnen. In principe staat op dinsdag 31 maart de training gepland en kan de week erop de testfase beginnen. Hier vinden ze die datum nog iets te vroeg maar voor mij kan het niet vroeg genoeg beginnen. Wat ik wel opvallend vind is dat ze hier alleen maar fulltime contracten hebben. Dit hoorde ik nadat er 's ochtends een ziekmelding binnenkwam voor die middag en deze was zo opgelost. Dat is trouwens bij elke ziekmelding: die is binnen no time opgelost want iedereen werkt hier fulltime. Naja fulltime: waarom ze van 10.30-15.00uur met 10 man personeel in een kantoor zitten om alleen maar te lachen en te schreeuwen is mij nog niet helemaal duidelijk. Want werken doen ze dan ook niet... Wel snel geld verdient! Afgelopen week kwam er ook een medewerkster naar mij toe want die moest haar verhaal kwijt: ze geven mij een cliënt wekelijks een fleet. Die fleet geven ze om 10.00uur en komen dan rond 11.00uur terug. Afgelopen week moest de cliënt al eerder naar het toilet dus had de cliënt het zelfstandig gedaan en ook voor een deel zelfstandig manueel verwijderd. De dochter van deze cliënt was hier woest om en had op Facebook een bericht geplaatst over hoe slecht de thuiszorg is en deed daarbij de gehele thuiszorg uitschelden enzo. Met een klein eiland als Bonaire gaat dit natuurlijk snel rond! De thuiszorgmedewerker is toe in 'gesprek' gegaan met de dochter en heeft gezegd dat ze dit bericht moest verwijderen. Maar zoals de thuiszorgmedewerker is en aangaf is dit gesprek naar mijn inziens niet echt netjes verlopen, maar goed dat is voor hier volgens mij normaal haha.

Afgelopen vrijdagmiddag ben ik gaan abseilen en klimmen: wat was dat gaaf zeg! Eerst ben ik een soort van ravijn ingegaan met abseilen. Daar beneden waren alleen maar rotsen en stenen. In het midden stond een grote, steile rots van 10 meter hoog. Op deze rots was het de bedoeling naar boven te klimmen en dan uiteindelijk weer te abseilen naar beneden. Super gaaf! Aandenken heb ik er nog aan: blauwe plekken, wondjes op mijn handen en knieën & een paar toffe foto's.

Zaterdagochtend ben ik meegegaan met een boottocht. Lekker een stuk varen: heerlijk. We zijn richting Klein Bonaire gaan varen. Toen we daar waren konden we de boot in, het was namelijk een glass bottom boat. Oftewel: je kon onderin de boot alles zien van het onderwaterleven. Het glas geeft wel een vertekend beeld maar het is wel ontzettend gaaf om mee te maken. 3 schildpadden kwamen er nog voorbij, dus die had ik hier alvast gezien. Nadat we langs Klein Bonaire zijn gevaren zijn we gaan zeilen richting de kust. Hier heeft de boot aangemeerd en kon je zwemmen en snorkelen. Na hier een dik halfuur gelegen te hebben is die terug naar de haven gegaan: heeeeeeeeeeeerlijk. Na de middag op het strand gelegen te hebben heb ik toch besloten om zaterdag om 17.00uur hier naar de huisartsenpost te gaan. Ik was vrijdagochtend gestoken in mijn vinger door een wesp. Die vrijdag is het wel goed gegaan: veel gekoeld en bewogen met het klimmen natuurlijk. Zaterdagochtend werd ik wakker met een dikke hand en vinger en het deed veel pijn. Ik dacht dat het wel minder zou worden en bleef koelen. Maar het werd toch maar erger en uiteindelijk kon ik mijn vinger niet meer bewegen... Het leek me niet slim om tot maandag te wachten met medicatie dus ben ik hier naar de HAP gegaan. Hij heeft getwijfeld over een AB-kuur maar het is uiteindelijk gewoon tavegyl (anti-histamine) geworden. Maar ook mijn hand in het verband haha. Ik moest dit verband nat en koel houden dan ging het vanzelf ook slinken. Hierdoor zag het er dus erger uit dan het was. Gelukkig is de zwelling nu af aan het nemen en hoef ik dus niet meer terug te komen!

Gisteren ben ik met een studiegenootje een dagje naar Jibe City gegaan en in de avond zijn we tapas gaan eten: mmmmm. Vanmiddag ga ik hier ook nog even naar het strand, dan moet ik 2,5 dag werken en dan kan ik donderdagmiddag mijn vader van het vliegveld halen! Dat wordt gezellig.

Jullie zullen snel meer van mij horen: tot nu toe heb ik het vreselijk naar mijn zin en nog geen moment thuis gemist!

KUSJES

  • 02 Maart 2015 - 22:14

    Toos Schulze:

    hoi Daisy,

    Wat weer een leuk
    verhaal, maar ja dat is ook niet zo moeilijk als je steeds zoveel leuke dingen onderneemt. Je voelt je al helemaal thuis denk ik, als ik zo je verhalen lees.
    En dat de weken vliegen voor jouw om dat je het zo naar je zin hebt.
    Donderdag komt papa lekker voor een weekje naar je toe, kunnen julie samen leuken dingen ondernemen. Hier is het weer nog niet zo veel, dus daar mis je niks aan hoor.
    Geniet samen met papa, en tot je volgende verhaal.
    Groetjes en kus van ons.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 6608

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: