Slagbaai, paasbrunch & de testfase - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Slagbaai, paasbrunch & de testfase - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Slagbaai, paasbrunch & de testfase

Blijf op de hoogte en volg Daisy

13 April 2015 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia en Bon siman iedereen!

Vrijdag 3 april, goede vrijdag, was het hier een vrije dag. Het was Paasweekend dus iedereen had hier 4 dagen vrij omdat ze hier erg gelovig zijn. Mijn baas vertelde dat op goede vrijdag iedereen tot 15.00uur zich tam hield en daarna mocht iedereen drinken en feest vieren want Jezus zou om 15.00uur overleden zijn. Daarnaast vertelde hij ook dat iedereen gaat kamperen met een lang weekend. Ik dacht huh kamperen? Maar het is echt: iedereen gaat op de stranden met zijn tenten zitten en iedereen neemt eten en bbq-s mee. 4 dagen lang kamperen op het strand, een hele volksverhuizing terwijl ze in 10 minute weer thuis kunnen zijn.

Op vrijdag 3 april hadden Cherlin en ik een goedkope auto via mijn baas kunnen huren. Met deze auto zijn wij Slagbaai ingegaan. Voordat we Slagbaai ingingen dronken we bij de poort nog een lokaal sapje (te zoet voor woorden) en aten we een pastechi (gewoon een hap deeg naar mijn inziens, ik hoef het niet nog een keer haha). In Slagbaai gingen we de lange route rijden. Het was echt rustig in het park, dus we hebben een aantal keer kunnen stoppen midden op de weg en uit kunnen stappen en paparazzi kunnen spelen. Voor de foto's verwijs ik dan ook graag naar mijn facebook toe. Het was echt een heerlijke dag waarbij we nog op mooie plekjes hebben gezwommen, flamingo's hebben gespot & echt de grootste lol gehad hebben.
Omdat ze hier altijd rondjes rijden over de boulevard, en dat heel vaak achter elkaar, hebben wij dat met de auto ook maar gedaan. Muziek hard, ramen open: ja wij zijn echt geintregreerd haha.

Zondag 5 april, eerste paasdag, hebben wij een top paasbrunch gehad op het strand bij Jibe City. Dit was zo lekker en leuk; live muziek en een DJ. Onbeperkt prosecco en eten zoveel, daar werd je bang van. Lekker met je voeten in het zand in een kuipstoeltje met alleen maar gezellige mensen. Top ervaring! Nadat we klaar waren met eten en ons zelf weer geinstalleerd hadden op ons ligbed hebben we uiteindelijk besloten om Pasen maar helemaal compleet te maken met een kan huisgemaakte Sangria van Jibe. Nou dat ging er wel in zeg maar; een top dag. Dat iedereen en alles hier heel spontaan gaat bleek de zondagavond maar weer; we gingen even op het terras bij Havana zitten en uiteindelijk kwam ik om kwart voor 2 's nachts thuis. Er kwamen steeds meer mensen bij zitten en het werd zo gezellig dat het een latertje werd. Zo mooi dat het hier gewoon op deze manier kan! Gisteravond was het hetzelfde. Na het eten wilde we nog een stukje lopen. Toen liepen we langs Havana. Daar stond Hennie die zei, kom binnen drankje doen. Uiteindelijk zijn we toen nog gaan touren met de auto, over de boulevard enzo. Om 23.00uur was ik thuis. Zo grappig haha, spontane dingen, ik houd dervan.

Dinsdag 7 april: start van de testfase. Of toch niet? Nee toch niet! Hij werd al verschoven naar woensdag 8 april. Gelukt om te gaan starten? Nee natuurlijk niet! De iPhones had ik al wel, maar de simkaartjes pasten hier niet in. Eer deze weer eens terug bij mij waren was het donderdag 9 april... De teams bleven wisselen van testclienten & die bleven met vragen zitten. Uiteindelijk kon in donderdagochtend de telefoons helemaal in orde maken en zijn deze naar de teams gebracht. Ze waren er klaar voor om maandag 13 april te gaan starten. Maar het is nu maandag 13 april & de testfase is nog niet gestart. Ik heb van ICT wachtwoorden van emailadressen nodig om de accounts voor de clienten te activeren. Hier ga ik samen met mijn baas en hoofd BKV al 2 weken achterna maar die hebben alle tijd. Mijn baas gaat nu zo boos naar ICT toe en dan moet het geregeld worden; neem ik aan. Dus dan kan vanmiddag alsnog de testfase van start gaan met de metingen die deze ochtend verricht zijn. Frustratie alom vooral toen bleek dat de thuismeetapp niet op de iPhone gezet kon worden, ik snel contact met Nederland moest zoeken en bleek dat wij daar ook de accounts niet voor hadden gekregen. Echt allemaal typisch voor hier: ik leer er wel van haha. Duimen dat de testfase zonder problemen gaat, als is dat wel gevraagd natuurlijk...

Zaterdagavond zijn we eten gaan halen bij Bobbejans; een bbq-restaurant. Lokaal eten; hmmmmm. We hebben dit opgehaald en zijn dit in een speeltuin waar heel veel locals zitten gaan opeten. Integreren doen we hier dus echt op de goede manier. Gistermiddag heb ik een lekker duikje gemaakt, ik ben met Cherlin tijdens haar open water cursus meegegaan. Nadat zij een paar oefeningen had gedaan zijn we gewoon gaan duiken en we zijn 50 minuten onder water geweest. Echt een ontspannen duik, zo tof! Ik heb het duikvirus helemaal te pakken, als ik in Nederland bent ga ik de RESCUE cursus doen.
Aanstaand weekend ga ik ook duiken maar ook 2 dagen mee met de schildpadden rescue; wat dit allemaal is en mijn ervaringen vertel ik nog wel in een volgende blog.

Daarnaast ben ik over de helft, ik ben hier nu nog 8,5 week. De tijd vliegt echt om nu. Volgende week donderdag komen papa en mama aan en daar begin ik nu ook wel zin in te krijgen!

Liefs uit Bonaire! Ayo xxx

  • 14 April 2015 - 22:24

    Toos:

    hoi Daisy,

    Weer een heel leuk verhaal geschreven Daisy, dat gaat je goed af zullen we maar zeggen.
    Wat leuk voor je dat er toch nog mensen uit Nederland op bezoek komen, en volgende week je ouders. Mama is echt aan het aftellen hoor.
    Kunnen jullie lekker met z'n drietjes het eiland verkennen.
    Hier is het ook mooi weer gelukkig, dus wij kunnen ook een beetje van de zon genieten.
    Zo bruin als jij zullen we helaas niet worden haha.
    Wij gaan in de mei vakantie weer voor de laatste keer naar Oostenrijk om de caravan op te halen, dan zit het winter seizoen er weer op.
    Daisy heel veel plezier met je ouders volgende week, maar dat gaat zeker lukken.
    En laat je vader je niet inhalen met het bruin worden wwwhhhhaaaaa.
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 6616

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: