Curacao, gratis taxiritjes & de presentatie! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Curacao, gratis taxiritjes & de presentatie! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Curacao, gratis taxiritjes & de presentatie!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

02 April 2015 | Bonaire, Kralendijk

Vrijdag 20 maart kwam Marouscha aan op Bonaire: wat was het leuk om haar weer te kunnen knuffelen, een bekend iemand. Mijn oom en tante die hier op vakantie waren, waren zo lief om even onze taxichauffeur te spelen. Die avond heb ik haar gelijk maar het goede leven op Bonaire laten zien: lees een avondje stappen in Havana. Met het nodige bier, bijpraten en leuke muziek was de eerste avond er echt 1 om nooit meer te vergeten. Aangezien Marouscha nog een mooie valpartij van mijn scooter heeft meegemaakt heeft zij voor altijd een mooie herinnering hieraan. Nu vond ik het afstappen achterop de scooter bij papa ook echt niet makkelijk, maar ik heb er ook nog een kratje op en dit was de eerste keer afstappen. Gelukkig is dat de 10 dagen daarna steeds beter gegaan en is ze uiteindelijk naar Nederland gegaan met het afstappen onder de knie...

De tijd met Marouscha is werkelijk omgevlogen; van haar het zuiden laten zien, tot de westkust tot aan Klein Bonaire. Ze heeft praktisch alles gezien op Bonaire, met als kers op de taart hier geit eten & Oranje kijken. Toch jammer dat het 1-1 werd, als we hadden gewonnen was er bij die tent meters gratis Polar bier geweest (Polar bier is het lokale bier van Bonaire en Aruba en Curacao). Vorige week zijn we ook 3 dagen op Curacao geweest, van dinsdag t/m donderdag. Maandag had ik de taxi geregeld voor dinsdagochtend om 5.15... Ja dat was echt vroeg. De taxichauffeur was er al om 5.10: de wonderen waren de wereld nog niet uit. Toen de taxichauffeur ons afzette en aangaf hoe veel het was (20 dollar) had ik alleen 100 dollar. Die man had zo in de ochtend nog niks terug, dus hij gaf ons zijn kaartje en dan moesten we hem donderdag maar bellen als we terug kwamen en dan zou hij ons weer rijden en moesten we 2 keer betalen. Na dik een uur op het vliegveld ons verveeld te hebben, ja we hadden echt nog later daar kunnen aankomen, gingen we naar Curacao vliegen. In zo'n klein vliegtuig, en nee daar word ik echt niet blij van. Ik heb doodsangsten uitgestraald in dat vliegtuig terwijl ik uitgelachen werd door Marouscha. Gelukkig is het niet vastgelegd: in de toekomst had dit anders tegen mij gebruikt kunnen gaan worden. Op Curacao aangekomen hadden we in no time onze koffer en een taxi. Bij het hotel aangekomen mochten we 50 dollar afrekenen voor ons taxiritje: ja op Curacao hebben wij ons scheel betaald aan taxi's helaas. Ons hotel lag in Otrobanda en was echt prima: we konden lopen naar Punda. De pontjesbrug was dicht omdat ze aan het werk waren (wij hebben dat werken niet gezien, maar alaa) en dus gingen we elke dag een aantal keer overvaren, ook wel relaxed. De woensdag zijn we met de dolfijnen gaan zwemmen, de reden dat we Curacao geboekt hadden. Dit was voor mij de 2de keer maar daarom niet minder leuk alleen al omdat Maroes en ik de grootste lol hadden. De dinsdag en donderdag hebben wij ons overig bij Saint Tropez aan het zwembad laten bedienen: want waarom opstaan als ze je eten&drinken gewoon komen brengen. Donderdagavond gingen we weer terug naar Bonaire en daar waren we heel erg blij om, op Curacao vonden we iedereen namelijk heel onvriendelijk (dit kan ook aan ons gelegen hebben) en we vonden het ontzettend druk daar. Dus wij rond 20.00uur op het vliegveld, 2 uur van te voren. Bij het inchecken was alles prima. Alles ging dicht dus we konden alleen nog te vette milkshakes krijgen. Na buiten bijna in slaap gevallen te zijn gingen we naar binnen door de douane. Of we nog even oprotpremie wilden betalen: ja tuurlijk joh, doen we even... Maar toen zagen we op de borden 50 minuten vertraging. Op dat moment is tot dik 23.00uur het hele vliegveld te klein voor ons 2 geweest; niks was goed en we hebben alleen maar lopen zeuren aangezien wij onze salsa-avond bij Cuba niet door zagen gaan. Toen we uiteindelijk in het vliegtuig zaten was ik te moe om me druk te maken om de gekke geluiden, het schudden en het getelefoneer in het vliegtuig, dat was dan wel weer goed. Omdat we zo laat op Bonaire aankwamen durfden wij die taxichauffeur maar niet meer te bellen, toen hebben we een taxi gepakt die klaarstond. Het taxiritje van de dinsdagochtend was dus een gratis ritje voor ons. En dat hadden we op Curacao ook al voor elkaar gekregen maar dat was omdat de taxichauffeur ons zo aardig vond haha. En ja: uiteindelijk waren we vrijdagochtend heel erg blij toen we in de kayak zaten om 9.15 dat we niet waren gaan stappen. We hebben namelijk de prachtige mangrove van Bonaire gezien en hebben daarin ook nog gesnorkeld: werkelijk waar prachtig. Na de laatste 3 dagen en 2 avonden (ja, in Havana) met elkaar doorgebracht te hebben moest ze zondagavond echt naar huis: wat een gebrul was dat op het vliegveld, in het vliegtuig en op de scooter en voor mij daarna thuis. Gelukkig hebben we whatsapp, facetime etc. & zie ik er over 2,5 maand weer.

Na zo'n topweek vakantie kon ik dinsdag weer met goeie moed naar mijn stage. Dinsdag, de dag dat ik de thuiszorgmedewerkers ging trainen. In de ochtend kreeg ik iets voor mijn pauze te horen dat personenalarmering niet door ging, een deel van mijn project. Lekker dan: 's middags was de presentatie gepland en ik had hier het meeste vertrouwen in. Dikke domper dus! De presentatie heb ik wel gewoon gegeven zoals de bedoeling was, maar ik heb het maar heel kort over de personenalarmering gehad: iets wat ze hier echt kunnen gebruiken. De thuismeetapp is dus wel helemaal uitgelegd maar hier was het personeel wisselend over: ze vonden het tof of ze zagen alleen maar beren op de weg. Zelf denk ik dat het met de iphones hier niet gaat werken, heel veel hebben hier niet eens een laptop ofzo want het is hier toch anders dan in Nederland. Maarja, de testfase die dinsdag 7 april zou starten is al verplaatst naar woensdag 8 april. De simkaartjes passen niet in de telefoon & de clienten zijn nog niet op de hoogte wat afgelopen dagen de bedoeling was maar het personeel heeft daar alle tijd voor (terwijl ze vanaf morgen 4 dagen weekend hebben). Ik ben dus wat gefrustrureerd en hopeloos hierom: ik heb al 3 dagen gezeten op kantoor en ik kan niet verder. Ik ben van 8-17 aan het facebooken, spelletjes aan het doen etc. daar ik ook al zo ver ben nu met mijn kwaliteitsvoorstel dat ik pas verder kan na evaluaties en tijdens het testen: balen balen. Maar goed het went: hier gaat echt niks zoals het moet, dus dan moet het maar zoals het gaat. Over minder dan 3 uur heb ik weekend en dat wordt heel tof: een auto huren en daarmee naar slagbaai park, een paasbrunch op het strand, wellicht duiken en een quad huren. Gewoon druk dus...

Voor iedereen in Nederland: ik heb toch besloten om in Nederland te gaan wonen/werken omdat ik nog graag wil doorleren en dat zal hier toch te lastig worden!!

Hele dikke kus en knuffel uit Bonaire voor iedereen en daarbij ook een fijne pasen!

Aioo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6716

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: