Verkiezingen op Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu Verkiezingen op Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Daisy Korstanje - WaarBenJij.nu

Verkiezingen op Bonaire!

Blijf op de hoogte en volg Daisy

20 Maart 2015 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia bon dia,

net als in Nederland zijn afgelopen woensdag hier ook verkiezingen gehouden. De dagen voor de verkiezingen had iedereen het erover. Elke auto had wel vlaggetjes, stickers en de tuinen hingen er ook mee vol. Naar het schijnt krijg je 500dollar als je zo'n vlag in je tuin zet: snel verdient! Nu is het hier allemaal corrupt want je hoort het ene na het andere gekke verhaal: van de ene partij krijg je diesel, de ander wilt je stempas wel overkopen voor een flink bedrag en de andere deelt kratjes bier uit. Ook een manier om stemmen te winnen! Afgelopen zondag ben ik dan ook in een optocht terecht gekomen van de UPB en het was 1 groot feest. Muziek, drank, vlaggetjes, zingende en vrolijke mensen langs de straat. Was echt heel leuk! Op die manier kan je natuurlijk ook naamsbekendheid creëren. Maar als ik hier had mogen stemmen had ik het echt niet geweten: iedereen zegt wat anders, denkt wat anders en vindt wat anders en omdat het zo corrupt is: wie kan je dan vertrouwen? Het is wel een gezellige tijd met als afsluiter de uitslag van de verkiezingen. MPB was grote winnaar en laat die net hun terrein achter mijn huis hebben: wowww, dat was me een slapeloze nacht haha.

Vorige week heb ik op een terras met een mevrouw zitten praten. Zij is 3 jaar geleden alleen deze kant opgekomen en had nu een mooi kindje. Helaas was zij alweer van die man af terwijl het kindje nog 4 maanden moest worden. Zij vertelde toen dat alleenstaande moeders hier bijna alleen maar voorkomen en dat kinderopvang dus haast niks kost omdat de moeders ook echt moeten werken. Ik vond dat toch wel een beetje schrikken. Afgelopen week vertelde een collega van mij ook dat alle mensen hier bijna allemaal schulden hebben. Als hun salaris gestort is dan is het de eerste week feest en maken ze alles op en dan is het weer 3 weken op een houtje bijten. Dat is natuurlijk ook een manier van leven

Op mijn stage gaat het allemaal goed. Deze week moesten er iPhones binnenkomen voor de testfase maar helaas is dat niet gebeurd (en dat had ik wel kunnen verwachten natuurlijk). Vervelend want ik heb deze week dus niet heel veel kunnen doen, behalve aan mijn kwaliteitsvoorstel voor school werken. Ik heb nu 1,5 week vakantie en daarna is de testfase al dus ik hoop dat ik die ochtend alles op tijd klaar krijgt. En anders moet ik het maar op een andere manier doen: creatief zijn, ik ben het niet maar ik word het wel.

Ik ben nu nog aan het bijkomen van een salsa avond bij Cuba Compagnie (dat is elke donderdag) en als mijn was hier klaar is en ik die hebt opgehangen ga ik mijzelf naar het strand verplaatsen. Het is dan wachten tot mijn lieve vriendinnetje Maroes landt zodat we hier een week het eiland op zijn kop kunnen zetten. We gaan snorkelen, stappen, naar Klein Bonaire, kayakken, touren, eten & ook nog 3 dagen naar Curacao. Hoe heerlijk is dat: laat dat vakantiegevoel maar beginnen (al had ik hier al last van het vakantiegevoel).

Oja: afgelopen weekend had ik voor mijzelf de knoop definitief doorgehakt. Na gesprekken met mijn ouders, vriendinnen en vrienden en wat locals had ik besloten hier na mijn studie te gaan werken. Er start hier in september een opleiding maar het is niet interessant om te gaan doen en gisteren kreeg ik te horen dat ze momenteel geen vacatures hebben in het ziekenhuis. Boeehoeee. Ik heb dit tegen mijn baas gezegd en hij gaat nu kijken wat hij kan regelen voor mij want hij wilt mij hier niet weg hebben. Duimen dus daar voor maar aan de andere kant ben ik hier zo makkelijk geworden: dan wordt het anders maar gewoon werken in Nederland haha.

Aio lieve mensen, dikke kus uit Bonaire

  • 21 Maart 2015 - 21:23

    Gertie:

    Hoi Daisy, watheb jij daar een mooie tijd. Als ik al die verhalen lees lijkt het meer dat je vakantie hebt dan dat je stage loopt. Ik hoop voor jouw dat ze een baan voor je hebben wanneer je eenmaal je diploma hebt. Zo niet dan zul je straks eenmaal terug in Nederland enorm moeten afkicken.eniet van alle mooie dagen die nog gaan komen. Lieve groet Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Ik ben Daisy en ik ben vierdejaarsstudente HBO-Verpleegkunde. Als tweede afstudeerminor heb ik de minor Buitenland gekozen en voor deze minor ga ik dik 4,5 maand naar het zonnige Bonaire toe. Ik ga hier een project uitvoeren in de thuiszorg met betrekking tot ontzorgen (ja, waar ze hier in Nederland al zo lekker mee bezig zijn). Ik kan niet wachten en 6 februari vertrek ik dan echt richting de zon! In ieder geval heel tof dat jij/jullie mij volgen terwijl ik in Bonaire zit.

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6717

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 12 Juni 2015

Buitenland stage

Landen bezocht: